onsdag 13 mars 2013

Resans gång


Från en liten flicka till en Makeup & Hårstylist

"Stora drömmen & målet i mitt liv"

Caroli City i Malmö
Detta började redan när jag var 5 år gammal, i samband med att min mamma började arbeta som Clown! Ja ni hörde rätt, jag är uppväxt med med en mamma till clown! Man kan säga att jag fick ta del av arbete i väldigt tidigt ålder, vilket jag är tacksam för idag. Med tiden utvecklades min kreativa syn på färger och former, vilken i sin tur gav mig ett öga för makeup och ansikte. Som clown dotter fick jag följa med på alla dess äventyr, allt ifrån barnkalas till stora invigningar som clown.  Där jag fick öva på att lägga en ansiktsmålning, till att göra kreativa ballong dekorationer.

Ansiktsmålningar



Som tioåring fortsatte jag att följa med min mamma runt om i Skåne på olika event och liknande tillställningar som tillexempel en påsk på köpcentrumet "Valen i Trelleborg"



När jag var tillräckligt säker på min sak och kände att jag kunde klara av att ge mig ut på egna ben, då tog jag över några jobb från min mamma, jag kan ha varit runt 12 år gammal.

Sen fortsatte min resa fast en annan väg, jag börja sminka mig själv.  Vilket senare ledde till att jag börja spekulera i hur andra sminka sig och vad dem använde för produkter. Jag kollade även mycket på hur dem fixade håren och sen börja jag se hur man kunde förändra ansikten. Det vill säga hur man kunde dölja skönhets märken, få bort dem blåa ringarna under ögonen mm.  Allt detta hjälpte mig på vägen till här jag är idag.

Gymnasievalet kom och jag visste helt klart vad jag skulle välja, det var inget snack om saken! Det blev en MakeUp & Hår utbildning, som då jag fortfarande går på!
Första året var man super taggad och intresserad, man bara sög ut all information och kunskap som man kunde. Andra året kom och man skulle ut på praktik, och jag sa direkt 

"JAG SKA ALDRIG STÅ I EN BUTIK DÄR JAG INTE KAN VISA MIN KREATIVA SIDA". 


Så jag åkte över till Köpenhamn och praktiserade i en stor frisörsalong, fast jag var nervös över att jag skulle vara där i 4 veckor... Men det var en utmaning och i mitt liv vill jag bara kämpa mig uppåt! Efter andra dagen var jag som en i familjen, alla var trevliga och bemötte mig väldigt bra. När 4 veckor hade gått ville jag verkligen inte hem, men plötsligt stod en ny utmaning framför mina ögon! Jag hinner knappt komma hem innan min telefon ringer, det var en kvinna från Svt som ville träffa mig och se om jag kunde passa som en praktikant där.  Jag tog chansen och visade vad jag gick för, och idag står jag här och är timanställd på Svt "Sveriges Television".  






Fortsättning följer....

Kramar Evelynn Licazzo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar